Langsung ke konten utama

Bahasa Jawa : Pawarta

PAWARTA


A. Pangerten Pawarta

Pawarta yaiku andharan marang liyan ngenani kedadean kang nyata. Pawarta iku duwe informasi kang migunani tumrap kang maca utawa kang ngrungokake. ana pawarta kanggo wong, yaiku andharan ngenani kedadean utawa andharan kang pertu diweruhi. Uga ana
pawarta kanggone layang kabar, yaiku mujudake andharan, katrangan, utawa jlentrehan kang dibutuhake masyarakat.

B. Maca Warta

Macakake warta kanggo wong liya kudu gatekake kedal, lagu lan pangucapan kang cetha, supaya warta iku bisa katrima marang kang rungokake. Amrih becike bisa gatekake anggonë penyiar televisi kang lagi ngandharake wartane. Kepriye kedal, lagu lan pangucapane uga gesture utawa tindak tanduke awake. Penyiar televisi iku anggone maca warta pandelengane tumuju ing ngarep, dene lungguhe utawa anggonë ngadeg jejeg lan pamacane bener.
Maca warta iku wigati kanggone masarakat jaman saiki. Kanthi maca dimangerteni. Warta saka radio, televisi, Ian ariwarti utawa kalawarti manéka warna. Ana pamaréntahan, polotik, ékonomi, seni budaya, lan maca warta masarakat bisa mangerteni mlakune jaman, kaya penerbitan lalu lintas déning pamaréntah, lsp


C. Ciri-Ciri utawa Titikane Pawarta

Pawarta kang becik iku duweni titikan utawa ciri-ciri:
1. Aktual= anyar
2. Faktual = nyata miturut kedadean kang asli Ian bener,
3. Cekak=singkat, Pädat, lanjelas
4. Narik kawigaten = narik perfiatian
5. Jangkep = lengkap

D. Jinising Pawarta

Pawarta iku dibedakake dadi 2, yaiku:
1. Lisan
Pawarta lisan yaiku pawarta kang diwartakake dening pamiryasa lumantar swara. Pawarta lisan bisa saking TV, Radio, ISP.
2. Tulis
Pawarta tulis yaiku pawarta kang diwartakake lumantar seratan ing kalawarti (koran), ariwanti(majalah)i ISP.

Jinising pawarta:

1. Adhedhasar isine
Pawarta bab pendidikan, agama, politik, kewarasan, ekonomi, hiburan, lingkungan, hukum,
tetanen, olahraga, ISP.

2. Adhedhasar sumbere
a. Fakta yaiku pawarta saka kedadean langsung/nyata.
b. Opini yaiku pawarta kang wujud andharane wong kang ngalami sawijine kedadean.
c. Campuran antarane kedadean Ian penemune nara sumber kang ahli ing bab kedädean kasebut.

3. Adhedhasar bobote fakta
a. Pawarta fakta/kedadeane pancen bener ana
b. Pawarta ditambah andharan bab kedadeane
c. Pawarta opini, awujud andharan wartawan
d. Pawarta apus-apusan

4. Adhedhasar sumbere pawarta/wilayahe
a. Lokal (wilayah Kabupaten/Kota)
b. Regional (wilayah Provinsi)
c. Nasional (Negara)
d. Internasional (sak alam ndonya)

E. Unsur-unsur Pawarta

Pawarta ingkang becik yaiku sing kalebet ing njerone ana ungsur 5W + 11 beritane aktual, wigati, faktual, Ian, narik kawigaten.

Unsur 5W+ 1 H, yaiku :
a. What, (apa) ingkang didadosake berita utama.
b. When, (Kapan) yaiku wektune kedadean peristiwa.
c. Where, (nangdi) yaiku panggone kedadean peristiwa.
d. Who, (sapa) yaiku paraga ingkang nglakoni peristiwa.
e. Why, (kenapa) yaiku panyebab peristiwa.
f. How, (kapriye) yaiku proses utawa urutan peristiwa.
 

Ayo Maca!

 Semaken tuladha pawartä ing ngisor iki!


Kirab Bendera Ing Kabupaten Pati



Ing kabupaten pati ana kirab bendara kang dawane 100 meter Ian omobone 3 meter. Diarak saka Stadiun Jayakusuma saka jam setunggal awan nganti setengah sekawan sore ing Alun Alun pati. Acara kirab iki diadakake kanggo mengeti Dina Kesaktian Pancasila, 1 Oktober 2016 Ian kanggo mbangkitake jiwa nasionalisme pemuda sak niki kang arep luntur.
Minurut Ketua Forum Komunikasu Putra Putri PurnawirawanT NI/POLRI Indonesia (FKPPI) Pati Endang Sri Wahyuningsih ngaturkake yen dheweke matursuwun marang para pihak kang melu acara iki Ian sing peduli karo kegiatan iki. Dheweke pangarep- arep kegiatan kaya ngene iki diadakake setahun pisan.


 

Adhedasar Pawarta ing dhuwur, Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki!

  • 1. Terangna apa sing diarani pawarta!
  • 2. Sebutna titikane pawarta?
  • 3. Kepriye carane maca pawarta kang becik?
  • 4. Pawarta iku dibedakno dadi piro? sebutna!
  • 5. Sebutna jinise pawarta manut isine!
  • 6. Sebutna jinise pawarta manut Sumbere!
  • 7. Sebutna jinise pawarta manut bobot faktane!
  • 8. Sebutna jinise pawarta manut wilayahe!
  • 9. Sebutna apa unsur-unsure pawarta!
  • 10. Apa kang diweruhi masyarakat kanthi maca pawarta?


 

 

 

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Tema 3 Subtema 2 Pembelajaran 1

  Materi Pembelajaran Bahasa Indonesia KD 3.4 dan 4.4 Simaklah video pembelajaran berikut! lklan Elektronik Bacalah teks percakapan berikut! Rudi  : "Tam, cuci tanganmu dulu kalau mau makan! Nanti kamu bisa sakit perut, lho," Tama : "Tapi aku makan pakai sendok kok, Rud. Lagi pula makanan ini kan aku bawa dari rumah. Sudah pasti terjamin kebersihannya." Rudi  : "Tapi kamu habis bermain bola. Tanganmu sudah banyak memegang bola yang kotor itu, Tam." Tama : "Memangnya apa hubungannya makanan dan tangan yang kotor?" Rudi  : "Menurut iklan layanan masyarakat yang aku dengar di radio, tangan merupakan tempat penyaluran berbagai penyakit. Di tangan terdapat banyak kuman. Kuman Itu akan masuk ke dalam tubuh ketika kamu menyuapkan makanan ke dalam mulut. Kuman yang masuk ke dalam tubuh dapat menyebabkan berbagai penyakit. Salah satunya adalah penyakit perut. Tama : "Wah, benarkah? Kalau begitu aku akan mencuci tanganku dulu. Terima kasih inform...

Tema 1 Subtema 2 Pembelajaran 5

MATERI PEMBELAJARAN IPA KD 3.1 DAN 4.1   OTOT MANUSIA Coba perhatikan apa yang akan terjadi apabila manusia tidak memiliki otot? Manusia tidak dapat melakukan pergerakan, sebab otot merupakan alat gerak aktif yang sangat penting bagi manusia. Fungsi otot adalah sebagai alat gerak aktif yang dapat menggerakkan organ lain sehingga terjadi suatu gerakan dan mengalirkan darah yang terdiri atas zat-zat, yaitu nutrisi, oksigen, dan lain-lain. Menurut jenisnya, otot dibedakan menjadi tiga macam.   1. Otot Polos Otot polos mempunyai bentuk yang polos seperti kumparan halus dan bergelondong. dari otot polos sebagai berikut. Bentuknya gelondong, kedua ujungnya meruncing dan di bagian tengahnya menggelembung. Mempunyai satu inti sel. Tidak memiliki garis-gans melintang (polos). Bekerja di luar kesadaran, artinya tidak di bawah perintah otak sehingga disebut sebagal otot tak sadar. Terletak pada otot usus, otot saluran peredaran darah, otot saluran kemih, dan lain-lain.     2. ...

Tema 2 Subtema 3 Pembelajaran 2

   Materi Pembelajaran Bahasa Indonesia KD 3.2 dan 4.2    Gambar Cerita Gambar cerita adalah gambar yang menceritakan suatu adegan atau peristiwa. Fungsi dari gambar cerita adalah memperjelas alur atau isi cerita, memperjelas isi pesan dalam promosi suatu barang, menarik perhatian, menambah nilai artistik/keindahan dan sarana untuk mengungkapkan perasaan penggambarnya. Gambar cerita sering juga ditemukan dalam buku cerita, majalah, dan buku pelajaran. Poster dan brosur juga sering disertaígambar cerita agar menarik. Petunjuk cara penggunaan barang pun sering dilengkapi dengan gambar cerita untuk membantu pengguna menggunakannya. Fungsi gambar cerita, antara lain: 1. memperjelas alur atau isi cerita; 2. memperjelas isi pesan dalam promosi suatu barang; 3. menarik perhatian; 4. menambah nilai artistik/ keindahan; 5. sarana untuk mengungkapkan perasaan penggambarnya. Ciri-ciri gambar cerita sebagai berikut. 1. Memudahkan pembaca dalam memahami suatu penjelasan atau ceri...